måndag 1 april 2013

Nu kör vi!

 Då var det dags. 1:a april är här och utmaningen drar igång. En månad utan socker. Jag känner mig själv väldigt motiverad att göra detta. Inte för att jag är något sockertok i vanliga fall, men det är så lätt att det blir den där godisbiten här och där och långsamt höjer man ribban utan att vara medveten om det.

När det gäller socker i allmänhet får man vara
ganska vaken när det är dags att äta. Socker döljer sig i många av de matvaror vi äter, så som bröd, sylt, senap, kaviar, juice mm. Ju mer socker man får i sig, desto starkare blir suget efter mer. Sedan får man så klart välja vart ribban ska vara. För en del är det en tillräcklig utmaning att bara undvika godis, läsk, chips och kakor. Sätt ribban anpassad efter dig, men gör det innan du börjar. Själv kommer jag tillåta mig frukt, bär, torkad frukt och färskpressad juice.

NU KÖR VI!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar